Subscribe to RSS feeds

Thursday, January 20, 2011

dah lame kan aku tak menulis kat sini...hari ni pulak rase tibe-tibe nak membebel tak ingat dunia...
so, terimalah seadanya...

aku nak tulis pasal ape ye???ape kate aku tulis pasal manusia...ape maksud manusia ek???aku selalu fikir manusia ni ade macam-macam perangai...so, kenela tolerate dengan variety of peoples' attitude...dulu-dulu masa budak hingusan lagi, selalu pandang orang yang berlainan sikit dari sifat aku sebagai orang yang annoying...well, sekarang pon masih rase gitu...cume sekarang boleh terima hakikat bahawa semua orang pon entitled nak buat perangai masing-masing...aku pon manusia kan???aku pon ade perangai aku sendiri yang memang sangat annoying kat mata orang lain...jadi nak tak nak, aku terima ajelah the fact that different people have different attitudes so, JUST SUCK IT UP!!!!

tapi ade jugak jenis manusia yang tak boleh aku nak 'toleransi' *sambil nyanyi lagu Atilia (wtf lagu tuh sangat annoying tapi takpela, LAYANZZZ)...tapi rase sangat malas nak cerita pasal manusia-manusia macam ni...kadang-kadang aku pelik jugak kenapa manusia boleh terfikir nak berkelakuan macam tu...serius, tak masuk dek akal langsung...

tadi aku ade tengok video pasal Karam Singh Walia, about him allegedly insulting Malays...aku tak tau hujung pangkal cerita ni...n to be honest, aku tak mahu tahu pon...LANGSUNG!!! tapi bila dah tertengok tu, 1 thing jela yang aku bengang, kenapa rasa hormat dah tak ada dalam diri manusia ek...pasal isu bangsa ni, aku memang malas nak ambil port...sangat malas, sebab tak akan ada penyelesaian pon isu '1Malaysia' ni...serius... cume aku malu, kenapa adegan gaduh-gaduh, jerit-jerit and maki-maki masih berleluasa dalam sikap rakyat Malaysia (okay, I'm refraining myself from saying rakyat Melayu)... dah tak ada lagi ke sikap musyawarah dalam diri kita...MALU!!!

tapi bila buat komen MALU ni, adela orang yang akan tuduh aku ni tak pro bangsa sendiri...respon aku??? PFFFTTTTT!!!! Apa makna bangsa tu??? especially apa makna bangsa MELAYU dekat orang Melayu sekarang ni...adekah maksud Melayu sekarang ni, kite perlu back up and bersatu bila ade orang attack isu MELAYU??? coz it seems like it is to me, RIGHT NOW...bile ade je isu orang Melayu kene kutuk and whatnot, mulalah masuk paper, bergaduh bagai sampai ade bukti kat youtube...aku bukannya tak nak menyalahkan bangsa lain, tapi siapa lagi nak komen pasal bangsa sendiri kalau bukan bangsa Melayu jugak...macam dalam family lah, bile family kita bertelingkah denga orang lain, kita automatically akan tegur family members kita dulu then baru selesaikan dengan orang lain...tak gitu???ke salah ape aku cakap???

lagi satu, aku memang lah bukan orang yang kuat beragama atau erti kate lain alim...aku tak selalu post bahan dakwah kat blog, facebook nor tumblr (pasal benda lagha adela) tapi tolonglah ingat yang agama mengatasi bangsa...what is the point kalau orang Melayu dok kalut mempertahankan bangsa tapi satu habuk pon tak mengendahkan agama...lagi satu, orang Melayu yang kononnya mengangungkan bangsa MELAYU tu, berapa kerat sangat dari korang yang menghargai warisan Melayu tu...Kalau tanya sejarah, atau bahasa atau warisan melayu, mahu aje fail...tolonglah!!!berapa kerat dari korang yang masih mengamalkan budaya Melayu yang asli and berapa kerat lah yang masih suka berbaju melayu asli...semua pos dah suka terikut-ikut barat tapi masih nak kata mereka MELAYU yang tak akan tenggelam ditelan zaman...

ye, memang aku belajar dan akan mengajar Bahasa Inggeris (bahasa PENJAJAH laknatullah bak kata mereka-mereka di luar sana *segelintir*)...tapi rasa sayang pada Melayu pasti ade...tapi bukanlah seobses aku dengan KPOP, tapi aku sedar ape yang aku perlu buat untuk tak dipandang rendah...kelmarin aku dikutuk depan-depan dalam Bahasa Inggeris mungkin kerana mereka tak tahu aku bukan sahaja faham apa yang mereka kutuk malah boleh mencarut lebih dari apa yang mereka tahu... ye, lebih teruk dari sekadar 'FUCK'... kenapa ek benda ni terjadi....kenapa mereka menganggap kami gadis Melayu tidak akan faham ape maksud "are you sure???are you really really sure?"...just because kami bertudung and look kampung'ish???well my friend, you can GTFO if you think so...salah siapa ye???salah mereka yang berstereotype atau salah kita yang memberi peluang mereka berstereotype...

GOD BLESS US ALL in this world...just remember what is our purpose of life...think of others' feelings too...*random*

0 comments:

Post a Comment